A hitelügylet elbírálás digitalizálásával gyorsítani akarta ügyfelünk a kérelmek feldolgozási idejét.
Ügyfelünk saját belső hitelügylet-elbíráló ügyviteli folyamatát szerette volna digitalizálni és részben automatizálni. A cég épitőanyag kereskedelemmel foglalkozik. Építőanyagot csúsztatott fizetési határidővel, kvázi hitelbe adnak el a partnereiknek.
Kihívás:
A folyamat korábban rengeteg manualitást tartalmazott, ahol miután bejött egy megrendelő, telefonhívásokkal és e-mail váltásokkal egyeztették a társterületek egymással, hogy az igénylő kaphat-e hitelt, és ha igen, akkor mennyit. Ez rengeteg lélekölő monotonitással, lassúsággal, a bevitt adatok (részben) rendszerezetlenségével és nagy hibázási lehetőséggel járt.
Megoldás:
Ezen problémák kiküszöbölésére kezdődött a Creditory fejlesztése, amely egy olyan Java alapú web applikáció, ami egy ügyviteli rendszerbe tereli a társosztályokon dolgozók munkáját. A munkák döntő többségét automatizálja az új rendszer. A Creditory rendelkezik Bisnode (céginformációs rendszer) és Profit (Lambda belső rendszere) integrációval is, így az ügyfelek adatait könnyebben tudják elérni a dolgozók, és a formok kitöltése is gyorsabb, hiszen amit lehet, azt automatikusan tölti ki. A mezők kitöltési szabályai miatt a hibázási lehetőség is csökken, valamint a későbbi kereshetőség is javul az egységesített adatbázis miatt.
Korábban a folyamat átlagosan 40 percet vett igénybe, a Creditory alkalmazásával ez az időtartam most néhány percre redukálódott.
ITware feladatai
- Projektvezetés, stratégiai projektirányítás
- Architektúra kialakítása
- Technológiai döntések
- Webes felhasználói felület fejlesztés
- Üzleti logikai modulok fejlesztése
- Integráció háttérrendszerekkel
Technikai leírás
A Creditory egy Java nyelven írt webes alkalmazás, melynek alapját a következő technológiák és szofverek szolgálják:
- MySQL adatbázis
- Apache Deltaspike – adatbázis Entitások kezeléséhez és az adatbázis felépítéséhez
- Flyway – adatbázis verziók követéséhez
- Java EE – Thorntail server
- Angular 6 – Frontend technológia
- Angular Material design – Az oldal designjának alapja
- Az alkalmazás responsive design-t kapott amely a legnépszerűbb eszközökön és böngészőkön lett teszteve
- Front- és backend Rest API-kon keresztül kommunikál
- Bisnode integráció – Cégek ellenőrzéséhez, és az adataik feltöltéséhez
- Profit integráció (Lambda belső redszere)
- A fejlesztés a SCRUM agilis keretrendszer használatával történt két hetes sprintekre osztva, ügyfélbemutatókkal
Analízis
A meglévő rendszernek az alábbi gyenge pontjait tártuk fel (és oldottuk meg):
- Hitelbírálathoz szükséges adatok rendszerezése és átmásolása a hitelügyintéző rendszerbe
Megoldás: Bisnode, Profit integráció, hitelbírálati funkció előkészítése (excel export)
- Központilag elérhető ügyviteli funkciók (Hiteligénylés, Hitelbírálat eredménye) hiánya
Megoldás: Státuszállapotok bevezetése és nyomonkövetése + e-mailes értesítési rendszer megvalósítása
- Döntéssel járó folyamatok manuális intézése
Megoldás: Döntési adatok visszaírása a Profit rendszerbe, automatikus e-mail küldés
Egyéb fontos vívmányok
- A Bisnode integráció külön, önmagában is beilleszthető, újrafelhasználható
Jövőbeli fejlesztési lehetőségek, tervek
- A jelenlegi hitelbíráló rendszer alkalmazáson kívüli részeinek szorosabb integrációja a Creditory-ba
- Telefonos használat akadozó internetkapcsolat esetén
- A hitelügyletekhez rögzített adatok struktúráltabb formában, statisztikákban való megjelenítése
Tech Stack: Java JEE server, client based on VUE, client framework technology (custom JEE), Oracle database, MySQL, Angular Business Analysis, Node.js, Flyway, REST API
Cimkék: Frontend, MySQL, Angular, Java, REST, NodeJS