Lendülj formába az iGame-mel!

h2020 igame

Mindannyian tudjuk, hogy rendszeres testmozgás nélkül nincs egészség. Mégis nagyon nehezen szánjuk rá magunkat, pedig ma már rengeteg mozgásforma közül választhatunk. Ebben segít majd az #iGAME H2020 RISE projekt végeredménye, egy olyan egészségügyi applikáció ami egyedülálló a piacon.  Ennek az izgalmas alkalmazásnak a fejlesztésében az ITware is részt vesz, többek között Spanyolország, az Egyesült Királyság,  Olaszország és Észak-Macedón kollégák mellett.

Több szempontból is érdekes egy ilyen komplex, számos gamifikációs eszközt alkalmazó egészségügyi applikáció létrehozása, amit ebben a cikkben részletesen ki is fejtünk.

Itware - H2020- iGAME

Az iGame projekt fő célja: Megszerettetni a testmozgást egy életen át ! Az applikáció lényege egy olyan komplex, egyéni motivációkon alapuló, gamifikációs elemeket alkalmazó rendszer kiépítése, aminek segítségével folyamatosan fenntartható a motiváció arra, hogy a felhasználó aktív testmozgást végezzen. A legtöbb egészségügyi appilikáció ad valamilyen mozgásos feladatot, viszont amikor a user már elérte a kivánt a testalkatot/egészségügyi állapotot, általában abba is hagyja mind a magát a sportot, mind az app használatát.

Az iGame-mel ezt a viselkedési szokást szeretnénk megváltoztatni és egy olyan prototípust létrehozni, amivel le tudjuk modellezni mi szükséges ahhoz, hogy a felhasználó akár élethosszig tornázzon és vigyázzon az egészségére. Első körben azoknak segítünk, akiknek kórós hátfájdalmaik vannak az ülőéletmód és a rendszeres számítógép használat miatt. Ez a Covid járvány miatt kialakult home office munka okán aktuálisabb, mint valaha, így még fontosabb lett a küldetésünk: a technológia segítségével gyógyítsuk meg ezeket az embereket, mindezt játékosan és teljesen személyre szabva.

Célunk, hogy egy megbízható keretrendszert hozzunk létre, amivel a későbbiekben az összes egészségügyi ( mobil egészségügyi, elektronikus egészségügyi alkalmazásokat ) tudjuk majd játékosítani, és fenntartani a motivációjukat az embereknek.

Ép testben ép lélek!

A legtöbb ember egy betegség után, nyári strandszezon előtt, vagy újévkor megígéri magának, hogy mától új életformába kezd! Sajnos ezt az ígéretet nagyon kevesen tartják be, mert valójában rendkívül nehéz az életmódváltás. Az ITware több európai egyetemmel összefogva ebben szeretne segíteni az embereknek!

Az appilkáció lelke a fő motiváció megtartása.  Munkánk során azt kutatjuk, hogy mivel lehet a különböző embereket motiválni.  Ehhez 4 féle motivációs elemet – 4 féle ember típust azonosítottunk, akiket különböző módon tudunk nap mint nap rávenni a mozgásra.  Az applikáció ezekre a személyiségtípusokra igazítja a gamifikációs elemeket, így nagyobb a valószínűsége hogy folytatni fogják a mozgásformát akár életük végéig.

Gamifikációs személyiségek

Az iGame applikáció segít formába lendülni azoknak az embereknek,

  • akik ülőmunkát végeznek,
  • emiatt súlyos hát és nyakfájásuk van,
  • és kórosan keveset mozognak.

A fókuszcsoport Malagában azt teszteli, hogyan lehetne egy ilyen speciális keresztrendszerrel beágyazni azokat a szokásokat, mozgásformákat, hogy rendszeresen mozogjon a felhasználó. Kifejezetten a felhasználó testi adottságainak és egészségi állapotának megfelelően kell gyakorlati tanácsokat nyújtani, és rájuk szabott átfogó edzésmódszert ajánlani.  Ennek segítségével nap mint nap örömmel végzik majd az adott mozgásformát ami nem csak erősebbé teszi őket, hanem az életminőségükben is szemmel látható javulást fog hozni.

A feladatunk az, hogy úgy szerettessük meg a testmozgást az emberekkel, hogy azt észre se vegyék. A személyre szabott motivációs rendszerrel olyan napi feladatokat vagy kihívásokat kell biztosítani a számukra, amivel egy idő után maguktól változtatnak az életmódjukon. Ezért fontos, hogy ezek a gyakorlatok nem csak testi/izomzati fejlődést biztosítsanak, hanem remek kikapcsolódási/kapcsolatépítési lehetőséget is, amivel a szellem is feltöltődik energiával. Fontos célunk, egy olyan virtuális közösség részeivé tenni őket, ahol egymást is motiválják a résztvevők.

Mit fejleszt az iGame projetkben az ITware?

Azért is szeretjük különösen ezt a feladatot, mert mi készítjük a „játékot” amivel mozgásra késztetjük a felhasználókat. Informatikai szempontból egy gamifikációs app izgalmas terület és mivel itt is a kiválóságra törekszünk sokat is tanulunk belőle. Az iGAME játéktervező eszközkészlete tartalmazni fog egy viselkedésmódosítási technikákon (BCT) alapuló narratív ajánlómotort is, ennek elkészítése vérpezsdítő feladat fejlesztő kollégáink számára.

A munkánk oroszlán része a felhasználói felületet készítése. Mi vagyunk a fejlesztők, nálunk a gamifikáció és a játékos felület a fókusz feladat. Ebben vannak a napi/heti feladatok és az ezekhez tartozó különböző jutalmak izgalmas prezentálása ami a motivációt tartja fent.

Egyesített erővel többre vagyunk képesek

Ahogy fentebb is írtuk 5 ország fog össze és készíti el az egyedülálló applikációt.

A malagai egyetem végzi a kutatásokat arra vonatkozóan hogy milyen motivációs triggerek vannak a pácienseknél. Ez a lelke a projektnek, hiszen így tudjuk fenntartani a mozgás szeretetét és a napi feladatok betartását. Ők vizsgálják azokat a szokásokat amivel később motivációs profilokat hozunk létre.  Ők az érzelmi oldallal, az emberekkel foglalkoznak. Nagy erősségük a játékelmélet, összefogják a feladatokat és a csapatokat. A későbbi mesterséges intelligencia bevonása is az ő munkájuk egy része lesz.

A Bournemouth Egyetem tartja össze a projektet és végzi az admisztrációs feladatokat.

Az Andalusian Health Service (Helyi kórház): ők biztosítják a klinikai teszteket konkrét pácienseken. Ez a kórház biztosítja a „célcsoportokat”, azokat az embereket, akik sajnos a fent leírt betegségekben szenvednek. Segítségükkel megkapjuk azokat a visszajelzéseket, amivel a jövőben tovább tudjuk fejleszteni az applikációt.

Sensor ID készíti az innovatív, alacsony fogyasztású, három tengelyű (3D) gyorsulásmérő szenzort az emberi szervezet energiafelhasználásának (MET) mérésére. /A Metabolic Equivalent of Task (MET) annak a sebességnek az objektív mérőszáma, amellyel egy személy energiát használ fel egy adott fizikai tevékenység végzése során, a személy tömegéhez viszonyítva, összehasonlítva egy referenciaértékkel, amelyet egyezményesen 3,5 ml oxigén/kilogramm/percben határoztak meg, ami nagyjából megfelel a nyugodt ülés során felhasznált energiának/

Az ArtHaus az applikáció motorját, a backendet készíti. Különböző komponensekhez tartozó admin felületeket és az integrációkat fejlesztik. Ilyen felület például a statisztikák, különböző kimutatások, amik összefogják a rendszert egy komplex egésszé.

A tudástranszfer folyamatának első állomása 2022-ben az # UMA (Malagai Egyetem) volt. Itt az # ITware (Magyarország) és az # ArtHaus (Észak-Macedónia) elkezdték a többszintű egészségügyi platform tervezését az UMA (Spanyolország) és a SAS (Spanyolország) kutatóinak  szakmai támogatásával.

A tudástranszfer lényege, hogy az egyetemek megtanulják a kis és középvállalatoktól, hogyan lehet üzleti értéket teremteni. Mi megtanítjuk őket a különböző módszertanokra, hogyan fejlesztünk agilisen, hogyan lehet hatékonyan csapatban dolgozni.  Megmutatjuk, hogyan lehet ezeket a módszertanokat a kutatási projektben alkalmazni.Az egyetemek pedig megtanítják a vállalkozásoknak, mi kell ahhoz, hogyan lehet szintetziálni azt a rengeteg tudásanyagot amit ők birtokolnak. Egymástól tanulni rengeteget tudunk, így hosszútávon segítjük a tudás gyakorlati és elméleti átadását.

Szeretne többet megtudni a projektről? Keressen minket elérhetőségeinken örömmel mutatjuk be, jelenleg hol tart ez szakmailag is különösen izgalmas fejlesztés.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Ajánlatkérés

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon, vagy töltse ki az alábbi űrlapot, és megkeressük megadott elérhetőségein. Minden kérdésre igyekszünk 1-3 munkanapon belül válaszolni.